Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 10 iulie 2010

De ce AIESEC?

Multa lume ma intreaba de ce am intrat in AIESEC. cu ce ma ajuta pe mine? ce fac eu acolo? de ce nu fac altceva cu timpu meu liber? raspunsurile sunt mereu aceleasi. AIESEC ma ajuta in cel putin 1000 de moduri diferite. plus la cv, invat lucruri noi, cunosc oameni noi, imi fac o retea de contacte, simt ca fac ceva constructiv nu doar "o ard dubios", etc etc etc etc. ce fac in AIESEC? intrebarea asta o puneam si eu in timpul recrutarii. ma fratilor, explicati-mi si mie ce faceti voi acolo. si toti imi raspundeau la fel. nu ai cum sa explici chestia asta pana nu intri. si e adevarat si fals in acelas timp. la nivel "exterior" ca sa zic asa se poate explica foarte usor ce se face in AIESEC. ne dezvoltam personal si profesional prin organizarea si coordonare de proiecte cu impact puternic si sustenabil in societate. suna pompos stiu. ideea in mare e ca facem proiecte. si la intrebarea "faceti proiecte? sau doar va faceti ca faceti proiecte?" raspunsul (care ii uimeste pe multi) este DA CHIAR FACEM PROIECTE. nu ma apuc acum sa detaliez ce fel de proiecte facem. sunt multe si destul de variate.

dar la nivel "interior" adica ce simti cand esti membru AIESEC nu se poate explica. se poate doar trai. nici noi membrii nu putem pune in cuvinte ceea ce traim in fiecare zi. iti intra in sange, devine un mod de viata, devine unul din cele mai importante lucruri din viata ta. chiar e cea mai tare experienta pe care un student o poate trai vreodata.

de ce am intrat eu in AIESEC? sincer, din curiozitate. auzisem un pic inainte de AIESEC inainte, fusesem implicat intr-un proiect de-al lor in timp ce eram elev. stiam doar ca sunt niste studenti care fac ceva. si am intrat de curiozitate, pentru ca chiar nu am vrut "sa o ard dubios" in timpul facultatii si am vrut sa fac ceva.

de ce am continuat sa fiu in AIESEC? din mai multe motive. in primul rand imi place ceea ce fac si consider ca este cel mai bun lucru care mi se poate intampla. in al doilea rand invat in fiecare zi o gramada de lucruri noi, intr-o varietate de teme. sunt in AIESEC in primul rand pentru mine. poate suna egoist, dar asta e adevarul. sunt in organizatia asta ca sa invat, ca sa capat o experienta practica, ca sa imi fac relatii, ca sa am un plus la CV (care credeti-ma, e un plus imens), ca sa am oportunitatea de a pleca in exchange si a lucra in strainatate. asta e principalul motiv. dar sunt si alte motive. cum ar fi faptu ca chiar simt ca facem ceva. simt ca viata nu trece pe langa mine degeaba. simt ca chiar contribui (poate decat un pic, dar e mai mult decat de loc) la dezvoltarea societatii actuale. si de ce nu, ca sa ii invat si pe altii. unul din principiile AIESEC este cam asa "take an active role in your learning and learning of others". si chestia asta e foarte adevarat. defapt faza cu sa inveti tu si sa-i inveti pe altii e ca un ciclu infinit. pentru ca eu invat chestii, le transmit mai departe altor oameni si in timp ce le transmit chestiile astea altor oameni invat chiar eu. mi-am demonstrat de multe ori chestia asta. iti insusesti mai bine anumite notiuni si anumite chestii atunci cand incerci sa le explici altora. si de multe ori vezi alte fete ale lucrurilor respective pe care in mod normal nu le vedeai.

si da evident, este si distractia. dar distractia pentru mine in AIESEC, chiar ocupa ultimul loc si ultimul motiv pentru care sunt membru. multa lume cand aude de AIESEC zice: ah da, am auzit de ei, sunt niste studenti care se strang si se duc in "conferinte" si se imbata ca porcii. da. e adevarat. facem SI asta. mergem in conferinte (de data asta fara ghilimele) si ne imbatam ca porcii. dar nu asta e scopu AIESEC. nu asta e scopu conferintelor. sa te imbeti ca porcu pot sa o faci si fara fi in AIESEC. e doar un aspect, si nici decum aspectul definitoriu al organizatiei noastre. daca tot ce am face noi ar fi sa ne imbatam ca porcii, atunci de ce suntem cea mai mare organizatie de studenti din lume? un underfucker ar avea raspuns si la asta: bine bine, AIESEC e cea mai mare organizatie de studenti din lume, dar asta nu inseamna ca fiecare local face treaba. okay. bun. daca AIESEC Craiova nu face treaba, atunci de ce avem un proiect care 2 ani la rand a fost finantat de Comisia Europeana intai cu 7000 euro si apoi cu 10000 euro? daca am fi doar niste depravati, de ce companii precum CEZ si BCR ne-ar fi parteneri principali? daca nu am face nimic, atunci de ce suntem cel mai bun local de marime medie din Romania? pentru in AIESEC Craiova chiar se face treaba.

noi stim sa tragem linie intre baut si munca. nu zic intre distractie si munca, pentru ca pentru noi si munca e o distractie. o facem pentru ca ne place. pentru ca bani nu castigam. suntem voluntari. nu obliga nimeni sa facem ceea ce facem. chiar vorbeam aseara cu distinsul meu coleg Tzu, Team Leader Corporate, la petrecerea de aniversare a 19 ani a localului nostru. era pe terminate si cam toata lumea era beata. dar toata lumea asta beata era in costum. pentru mine faptul ca cineva e imbracat la costum imi spune ca omul ala chiar face ceva. si daca vezi un om rupt de beat, dar imbracat la costum si aranjat, inseamna ca omul ala chiar a facut ceva si chiar face ceva, nu doar se imbata. si asta e ceva.

dar stiti ce e trist? pentru ca din cateva mii de studenti cat sunt in universitatea din craiova, localul nostru numara aproximativ 60 de membrii. da stiu, e vorba de calitate nu de cantitate, dar la asta vroiam sa ajung. din atatea mii de studenti, doar 60 de oameni vor sa faca ceva cu viata lor? din atatea mii de studenti, doar 60 de studenti stiu cat de important e sa fi voluntar? in primul si in primul rand pentru ca te dezvolti pe tine. si personal si profesional. nu e de mirare ca tara asta e in situatia in care e, daca din cateva mii de studenti, decat 60 au ochii deschisi.

multa lume zice ca nu intra in AIESEC pentru ca ii ocupa prea mult timp. frate, AIESEC iti ocupa atat de mult timp cat esti tu dispus sa ii aloci. nu te tine nimeni legat cu lanturi in sediu. asta le-am zis si colegilor mei de grupa si de serie. fratilor. intrati. vedeti cum e. daca nu va place, plecati. nu va tine nimeni cu forta. de-aia e voluntariat. dar asa e romanu`. ii place sa critice fara sa cunoasca. sper totusi ca pe viitor sa se schimbe chestia asta. desi sunt slabe sanse

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu